گروه اقتصادی: درصورتی‌که طرح تشدید جریمه مشترکان پر مصرف گاز در کارگروه دولت تصویب شود، 30 درصد مشترکان گاز، مشمول جریمه می‌شوند.

پیش از آغاز زمستان بحث تشدید جریمه مشترکان پرمصرف مطرح بود ولی درحالی که ماه نخست زمستان سپری می‌شود هنوز این مقررات تصویب نشده است. در عین حال به‌دلیل شدید نبودن سرما به‌ویژه در تهران و برخی کلانشهرها، مصرف گاز  روند عادی  دارد.

در صورت کاهش دمای هوا، به‌دلیل غیراستاندارد بودن وسایل گرمایشی  و اتلاف انرژی در منازل و محل‌های تجاری اقتصادی و استفاده از  تجهیزات قدیمی که با مصرف بالای انرژی کارایی کمی دارد، میزان مصرف گاز در کشور افزایش خواهد یافت. به این ترتیب تصویب و اعمال جریمه‌های پیش‌بینی شده تا زمانی‌که سرما شدت نیابد و مصرف از سطح غیرمعمول بیشتر نشود موجب افزایش درآمد برای شرکت‌های گاز منطقه‌ای نمی‌شود.

در تازه‌ترین خبری که در این زمینه منتشر شده است مجتبی شیخ بهایی مدیر‌گازرسانی شرکت ملی گاز خبرداده که طرح جدید افزایش جرایم به هیات دولت ارسال شده است.

به گزارش مهر، این مقام مسئول با اشاره به اینکه درصورت موافقت دولت حجم جرایم مشترکان پر مصرف گاز خانگی و تجاری افزایش قابل‌توجهی می‌یابد، بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده حداقل 30 درصد مشترکان گاز مشمول جرایم جدید خواهند شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین از تعریف یک دهک جدید یازدهم برای مشترکان گاز طبیعی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با تصویب طرح پیشنهادی در دولت، علاوه بر جریمه با اخطار قبلی و بعد از 48 ساعت ادامه همان مصرف قبلی، گاز مشترکان قطع شود.

شیخ بهایی با تاکید بر اینکه بر این اساس، میزان جرایم دهک دهم از 779 ریال به 2250 ریال به ازای هر متر مکعب مصرف بیشتر گاز افزایش می‌یابد، تبیین کرد: درصورتی‌که دهک‌های پرمصرف پس از صدور اخطار،‌ اقدام به رعایت الگوهای تعیین شده نکنند، میزان حجم جرایم این مشترکان به بیش از 3 برابر افزایش می‌یابد.

کد خبر 98754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز